The Definitive Guide to דמנציה סופנית

Wiki Article

כאשר כל הטיפול מרוכז בבית, החיסכון הכלכלי מתבטא בשעות עבודה, בנסיעות מיותרות לקופת החולים ולבית חולים.

חשוב לציין שההתמודדות עם ירידה קוגניטיבית במקביל לפגיעה בתפקודי תנועה יוצרת עומס יוצא דופן על בני המשפחה המטפלים. אין הכרח להתמודד עם ה"חזית הכפולה" הזאת לבד.

טיפול תומך גם במשפחה ובעיקר במטפל העיקרי – באמצעות שיחות עם עובדת סוציאלית, סיוע מול גורמים במערכת הבריאות ובביטוח הלאומי. 

תשאול בנוגע להיסטוריה הרפואית של החולה והשינויים שחלו בתפקודו, בהתנהגותו ובמצב רוחו. כמו כן יערוך המומחה בדיקות להערכת יכולותיו הקוגניטיביות והמנטליות, בין השאר יבדקו: הזיכרון, יכולת הקשב, הדיבור, מענה הגיוני לשאלות, כושר השיפוט, התמצאות במרחב ועוד.

"אנשים המטפלים בחולים הנוטים למות רוצים לדעת למה לצפות. הידיעה משחררת מפחד". הליווי אותו מספק צוות הטיפול הפליאטיבי כולל לא רק את המידע אודות התהליך הפיזי עצמו – אלא גם את התמיכה הנפשית הנדרשת על מנת להתמודד טוב יותר עם המצב.

מבחינת הירידה בתפקודים אחרים, במהלך תקופה זו שכאמור יכולה להימשך שנים:

חוסר יכולת לזכור את כתובת המגורים או מספר הטלפון שלו ופרטים מחייו.

דגש נרחב ואקטיבי על מתן סביבה של נוחות, כבוד וקידום איכות החיים עד כמה שניתן.

לדברי ד"ר טל פרגר: ""בביקורים הראשונים, אנחנו בודקים גם צרכי החולה וגם את אלה של המטפל העיקרי. מבחינה רפואית עיקר עבודתו של הרופא הפליאטיבי היא לטפל ולאזן את כלל המחלות מהן סובל החולה המוגדר כחולה מורכב, איזון תרופתי של ריבוי התרופות הניתנות לו, תיאום בין כל גורמי הרפואה בקהילה לדוגמה קרדיולוג, מומחה לטיפול בסוכרת ונוירולוג, התאמת משככי כאבים ומינון נדרש בהתאם למצבו של החולה, טיפול למניעת פצעי לחץ, טיפול בפצעים קשיי ריפוי ובפצעי לחץ קיימים, זריקות ואינפוזיה בהתאם לצורך, מניעת אשפוזים, טיפול להפחתת חרדות ועוד.

מדריך לחולה סופני: זכויות, טיפולים ושירותי הוספיס למענם

חשוב לברר מוקדם ככל האפשר את רצונותיו של המטופל לגבי טיפול רפואי בעתיד, לפני הידרדרות יכולותיו הקוגניטיביות;

מהבחינה הפיזית והנפשית, הטיפול הפליאטיבי בבית, מפחית את הנטל הכרוך בקביעת תורים מרובים לצורך בדיקות וטיפולים ואת הטלטול היומיומי עם החולה לקופת החולים וכמובן העובדה כי צוות קבוע מטפל בחולה מאפשר סביבה בטוחה ליצירת קשרים read more ותמיכה נפשית.

סובל מהפרעות אכילה וקושי בבליעת מזון ולכן עלול לסבול מתת-משקל

ד"ר פרגר מסבירה כי "אצל חולים דמנטיים, בדומה לתינוקות, אנחנו מזהים מתי הם סובלים מכאבים ומתי הם מרגישים טוב יותר, לאחר שקיבלו טיפול בכאב. באופן כללי יש לנו ניסיון וידע לזהות מתי החולה סובל, מתי הוא חש אי נוחות ומתי הוא נמצא בחרדה".

Report this wiki page